OtMapper

Forum Dla Mapperow Od Mapperow


#1 2009-01-07 19:31:45

Dzwojo

Administrator

13076946
Zarejestrowany: 2009-01-06
Posty: 42
Punktów :   
Map Edytor: Map Edytor
Wersia Tibi: 8.4

[7.6-8.4]Poradnik ME

Ale od razu mówię poradnik nie mój

Witam poradnik jest dla tych którzy są całkiem zieloni w robieniu mapki
SPIS TREŚCI

1.Gdzie wkleić map edytora i jak otworzyć mapkę?
2.Opis funkcji Map Edytora
3.Jak robić teleporty?
4.Jak dodawać monstery i npc do map edytora?
5.Jak robić spawny?
6.Jak zrobić bramki levelowe?
7.Jak zrobić drzwi na klucz?
8.Jak zrobić questy w skrzynce?
9.Jak robić domki?
10.Link do Map Edytora

1.GDZIE WKLEIĆ MAP EDYTORA??

Map edytor wklejamy do folderu gdzie mamy zainstalowaną tibię.
Aby otworzyć mapkę danego otsa musisz w map edytorze wziąć
File(znajduje sie w lewym górnym rogu) i bierzemy Open tam wchodzimy w data/world i dana mapka.

2.OPIS FUNKCJI MAP EDYTORA

1.Biała/czysta kartka gdy ją naciśniemy dostaniemy białą kartkę.
2.Służy do otwierania zapisanej mapy.
3.Służy do zapisania postępów danej mapy.
4.Służy do zaznaczenia danego obiektu w celu przesunięcia jakiś rzeczy/itemów.
5.Służy do zaznaczenia obszaru w celi przesunięcia lub skopiowania go.
6.Gumka służy do ścierania
7. Protection zone służy do zaznaczania gdzie ma sie znajdować PZ
8.Narzędzie do zaznaczania spawnów potworków lub npc
9.Służy do edycji domków
10.Pokazuje nam jaka jest wersja tego map Edytora

q-oddala nam mapke
w-przybliża nam mapke

3.JAK ZROBIĆ TELEPORTY

By zrobić teleport trzeba najpierw go postawić na mapce a znajdziemy go w dziale OTHER o ID1387.
Później klikamy prawym na teleport i bierzemy Properties i wpisujemy tam współrzędne gdzie mają nas teleportować(pokazują sie one w dolnym prawym rogu)
I powinno wyglądać to tak.

ImageShack - Image Hosting :: tpec2.jpg


4.JAK DODAWAĆ MONSTERY I NPC DO MAP EDYTORA

Wiele osób ma z tym problemy więc sprobuję im w ten sposób pomóc

Pierw wchodzimy tam gdzie mamy map edytor i otwieramy wordpadem plik creatures.xml
By dodać trzeba dopisać linijki

Cytat:
<creature looktype="127" name="Nazwa potwora/npc" type="npc/monster"/>
Tam gdzie jest napisane nazwa potwora/npc trzeba wpisać jego nazwę a w npc/monster wpisujemy czy to ma być monster czy npc
Podam 2 przykłady
np.npc
Cytat:
<creature looktype="127" name="Wienio" type="npc"/>
np.monster
Cytat:
<creature looktype="81" name="Cobra" type="monster"/>
Creature looktype nie musimy zmieniać ale jak chcemy to możemy

5.JAK ROBIĆ SPAWNY

Najpierw w map edytorze musimy zaznaczyć spawn tool i potem na mapce.Później w lewej stornie map edytora szukamy rubryki monsters i bierzemy danego potwora i zaznaczamy go na spawnie.


6.JAK ZROBIĆ BRAMKI LEVELOWE

Dobra zaczynamy pierw w map edytorze szukamy drzwi od levela.
Później klikasz PPM i bierzesz properties.W ACTIONid wpisujesz 1xxx(tam gdzie x to od którego lvla chcemy) np, od 100 lvla wygląda to tak 1100 a jak od 150 to wygląda to tak 1150

pokaże jak to powinno wyglądać

ImageShack - Image Hosting :: doorez2.jpg

7.JAK ZROBIĆ DRZWI NA KLUCZ

To jest bardzo proste.Wystarczy ze klikniemy na drzwi PPM i weźmiemy properties.I WPISUJEMY W ACTIODID id jaki masz klucz.
Np klucz ma id 2092 wiec drzwi powinny mieć actionid 2092

Pokaże jak to powinno wyglądać tak

ImageShack - Image Hosting ::

8.JAK ZROBIĆ QUESTY W SKRZYNCE

To bardzo proste.Szukasz chest i stawiasz na mapce.Potem bierzesz PPM i properties.W uniqueid wpisujesz id itemku który ma sie pojawić w skrzynce i można go wziąć aby jeden raz.Np. chcesz zęby dostawać backpack(id 1998) i w unique id skrzynki wpisujesz 1988
UWAGA MOZE ABY BYC JEDNA TAKA SKRZYNKA Z TAKIM UNIQUEID NA MAPCE

9.DOMKI

Budujesz domek.
Potem klikasz w coś podobnego do domku i klikasz na drzwi LPM i ci sie pokazuje coś takiego

ImageShack - Image Hosting :: domqxa9.png


1.Nazwa domku
2.Współrzędne jakie ma wyjście domki
3.Piszemy ile domek ma kosztować
4.Dodajemy domek do spisu domków
5.Bierzemy select i zaznaczamy na których polach ma być domek
jak zaznaczymy all to bierzemy PPM na domku i bierzesz deselect-house
6.Gdy już zrobiliśmy wszystko zapisujemy

10.LINK

Tutaj daje wam link do map edytora z którego korzystam czyli simone pod tibie 8.1

MapEditor By Macieko96 V 0.2.rar


Mam nadzieje że poradnik sie przyda i że nie pisałem go na marne
proszę także o przyklejenie go bo to są najczęściej zadawane pytania o map edytora
Proszę komentujcie.


Nie Bij Mamy Krzesłem Bo Długo Nie Poskilujesz....
Kocham - Wyraz, A - Nie Zdanie, Ko - Zamienie, Cham - Zostanie...
1.Nie Pisz Do Mnie
2.Jeśli Jednak Chcesz Napisać Patrz Pkt. Pierwszy

Offline

 

#2 2009-01-07 22:29:26

Steja

Moderator

Skąd: Legnica
Zarejestrowany: 2009-01-06
Posty: 14
Punktów :   
Map Edytor: Map Edytor
Wersia Tibi: 8.4
WWW

Re: [7.6-8.4]Poradnik ME

Ale sie narobiles
Kopiuj.......Wklej
Ale brawo za pomysł


http://img142.imageshack.us/img142/6160/46426703.gif
http://www.tibiaimage.com/char/26/Knight+Barket.png

Offline

 

#3 2009-01-08 17:04:57

Dzwojo

Administrator

13076946
Zarejestrowany: 2009-01-06
Posty: 42
Punktów :   
Map Edytor: Map Edytor
Wersia Tibi: 8.4

Re: [7.6-8.4]Poradnik ME

Ciesz sie ze dostales....


Nie Bij Mamy Krzesłem Bo Długo Nie Poskilujesz....
Kocham - Wyraz, A - Nie Zdanie, Ko - Zamienie, Cham - Zostanie...
1.Nie Pisz Do Mnie
2.Jeśli Jednak Chcesz Napisać Patrz Pkt. Pierwszy

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mechatronika10.pun.pl www.gra-rpg-naruto.pun.pl www.bsntuo.pun.pl www.banino-forum.pun.pl www.extreme-klan.pun.pl